Monday, August 13, 2012

Persiapan Raya

Assalamualaikum! oopp! (angkat tangan kanan) .. Selamat tengahari memasing... so, macam mana dengan persiapan raya? dah siap? ke separoh je siap-nya? apa tak buat lagi?! Jangan begitu... Ahad ni dah nak raya dah weh...hooo nak tunggu malam raya baru meriah la ek... okeh2...

So, aku pon lebih kurang sama... persiapan suku je.. kuih pon tak banyak untuk tahun ni... tak sempat nak buat... oleh sebab aku dan kakak aku kerja... takkan nak suroh emak aku buat sensorang... ada mahu sebak kejap lagi kang... emak aku bukan bole... ha ha ha

Nak dijadikan cerita... weekend bebaru ni (kelmarin)... mak aku rush habiskan 5 jenis kuih... sempret, tart, suji, biskut conflakes dan kuih coklat ape cel-lop (ntah pape nama mak aku letak)... semua anak-beranak dok kat dapur buat kuih.. termasuk ayah aku... (tolong sebok) baru takat kopek kulit badam... beliau dah bercerita penat-lelah beliau... haihhh

 
sempret yang baru saja lepas disusun... 

 
ni la weh... kuih coklat apa cel-lop 

emak: Ni lah first and last-lah kita buat kuih coklat ni...
wanda: eh apsal pulak?? okay la ni mak... sedap hape... cuma nampak macam tak semenggah je..
emak: yelah... pasal tak semenggah la tu... nanti orang tanya mak pulak...
sheda: alaaa mak, kejap lagi orang tanya mak.. mak cakap-lah wanda..
wanda: apsal aku??
sheda: mestilah... yang tak semenggah tu semua ko... kuih ni nampak tak semenggah pon salah ko...
wanda: kenapa?
sheda: aku mestilah nak jaga nama baik aku...

kali ni mak tetap tak membantu aku... malah...

emak: nanti orang tanya mak... mak cakap je lah... "anak-anak aku yg buat"... reputasi mak pon penting jugak...

speechless aku...  =.=

4 comments:

Unknown said...

yang ni best hahaha haha :)

Wanda Azahar said...

yg mane best?? hahaha

BERT said...

haha baik punye cover mak wanda.. sempoii..

Wanda Azahar said...

hahaha sempoiii?? dah habes sempoii la tu.. wanda pulak yg kena.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...