Wednesday, August 8, 2012

Lesen kereta

Perihal petang semalam.... lepas aku balik je dari kerja... sesampai je kat uma.. belom sempat aku melentokkan kepala ala-ala manja kat atas bantal "mucuk-mucuk shayang" aku... emak aku dah bersuara suruh tolong beliau buat pulut serunding untuk makan berbuka puasa... dengan pergerakan yang sangat mah-las (lemah + malas)... aku melangkah masok bilik untuk menukar pakaian... ye aku tak terus mandi, sebab kang aku dah mandi.. belum sampai berbuka lagi aku dah berpeluh-peluh... daaaa nak kena mandi lagi sekali pulak... maklumlah Malaysia sekarang ni buleh tahan panas...
Di dapur... sedang aku syok kepal-kepal (membuat bentuk bulat) pulut yang sudah di-masak... ayah aku masuk dapur tanpa memberi salam... wanda!! okay time ni aku terkejut sangat... sebab aku ralit mengepal pulut... ha ha

" wanda habis kerja berapa hari bulan?" tetibe soalan tu yang ayah aku soal-kan.. ye tak ye.. kontrak sambilan aku bakal habis tak lama lagi... seminggu lepas cuti raya... tamat-lah tempoh aku bekerja sambilan di utmspace... apa aku nak buat lepas tu?? urrghh...

sambung.. "lepas habis tu.. sementara cari kerja lain.. pergi hamek lesen kereta.. bila lagi yang wanda free..." ada betul jugak kata ayah aku tu... bila lagi yang aku nak hamek lesen kereta... takat berangan-angan nak beli kereta.. tapi takde lesen pon.. ape je buleh jadi...

jap nak pike kejap.. hmm.. aku bukan apa.. bukan tak nak hamek lesen kereta... aku malas plus takot nak drive... lagipon tengok gaya macam kena pakai duet sendiri je... ha ha ha susot-lah nilai duet bank aku gitu... aku bukan kedekot tau... banyak lagi aku nak kena buat... walaupun lesen kereta tu sangat-lah penting jugak... tapi banyak benda sekarang nak kena pakai duet... betol tak?

hmm.. sambong pike (sambil meletakkan jari telunjuk di dahi)

nota lutut : adik-beradik entry sebelum ni.. click for check it out... a girl, with camera
 

2 comments:

acik said...

ambil jer aa lesen tu hape laaa

Wanda Azahar said...

tu la rase nak hamek.. tpi takot-lah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...