Tuesday, August 28, 2012

Fasa hidup aku seterusnya...

 seserabot mana rambot aku... serabot lagi hotak aku...

Dua hari lagi kontrak aku dengan UTMSPACE akan habis... habis satu fasa kehidupan aku... buntunya aku... takde kerja lagi... mana aku nak cekau duit ni... halaaa...

semalam masa aku tunggu bas lepas balik kerja... di dalam rintikan hujan... sambil membayangkan emak masak apa harini... ada sorang mamat ala-ala hindon tetibe tegur aku... halaaa... ini yg aku tak suka ni tunggu bas... beliau (aku masih gunakan "beliau", walau kau tu hindon)  hulur aku satu kertas jawatan kosong... ni kat mana-mana je ni? detik hati ku... kertas tu menunjukkan gaya tidak bole dipercayai...

dah tu hindon ni tak reti nak bla... tetibe dengan tak semena-mena-nya beliau meng-explain pasal kertas tu dengan bahasa yg aku kurang paham... weh aku takde mood ni... tak payah nak explain sangatlah ! aku jerit dalam hati je... aku tak suka kau! jangan dekat-dekat dengan aku! ... ni pon aku cakap dalam hati...

aku bukan hape... aku tak suka ntah mana-mana orang cakap dengan aku... maksud aku orang yg macam tu (ala-ala hindon, bangla, myanmar, etc..) lagipon kertas tu memang gaya tak bole percaya... kau explain-lah macam mana sekalipun aku tak berminat nak dengar... selalunya jawatan kosong gitu tipu je...

haihh... kalau ikutkan keadaan... aku tak bole memilih sangat pasal kerja... peluang yang datang tu hamek je... selagi rezeki tu ada.... tapi... aku tak nak gaya yg macam tu... sebab tu memang tak bole nak percaya... takpe rezeki itu di mana-mana... sabar je lah...


nota lutut : sambil update blog... sambil shuffle lagu "oppa gangnam style"

2 comments:

acik said...

adik manis maw kerja kah?...

Wanda Azahar said...

serupa la wak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...