Tuesday, August 21, 2012

Agenda raya kedua

Hari raya pertama dah lepas.... hari raya kedua pun bakal lepas... kejap je berlalu... dari aku kecoh-kecoh buat persiapan raya-lah... nak soping raya-lah... nak masuk hari ketiga syawal dah pon...

so, meriah tak raya korang tahun ni?? okay aku nampak meriah-nya... bila aku bukak facebook, sibuk semua orang menceritakan kisah raya beliau-beliau yg hebat-hebat dengan ahli keluarga dan sanak sedara... terdetik perasaan cemburu dari hati aku... 

ini kerana raya aku tahun ni kurang meriah... mungkin sebab aku tak balik kampung kot... sedara-mara aku ramai-nya di kampung... kalau aku raya kat kampung ni... sampai sekarang agaknya aku sakan pergi beraya... walaubagaimanapun raya aku tahun ni tetap bermakna sebab ada-nya keluarga tercinta...

Nak dijadikan cerita... raya kedua-ku macam hari-hari biasa... sedang aku sibuk main JKR (sejenis mainan yg tak hape-hape) dengan adik sepupu aku, nabil... kakak dan adik aku ajak bersoping barang dapur pulak dah... kata-nya nak masak... aku ikut je, sebab aku suka berjalan...

 beliau berdua ni aje yang sakan bersoping..
cendawan-lah.., daun bawang-lah.., tomato-lah...


aku pulak?? 

cuak-ke-bebeh... cuak-ke-bebeh..
tak hamek port langsung... ha ha ha


si sheda ni beriye-iye beno bersoping...at last... aku jugak yg tolong masak... ape pon tak bole...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...