Thursday, August 16, 2012

Datin Wanda nak beraya...

 
kad kahwin nadia
 
Dah jadi "Datin" weh aku sekarang..... pada yang mengenali diri aku ni... ada rupa "Datin" ke aku weh..?

Ni-lah kerja aku, Nadia & Mariam (opismet aku) yang sememangnya dah macam takde kerja lain nak buat... padahal si Mariam & Nadia ni ada je kerja yang nak dibuat-nya... maklumlah mood raya kami dah datang... dah ibarat jasad je yang ada kat opis ni... hotak dah melayang balik kampung (aku tak balik kampung tahon ni)... 

aku dah memang takde kerja... dah settle dah... nak raya dah weh, kenalah settle awal-awal.... now aku relax je.... goyang kaki... kalau dibenarkan balik ni... dah lama aku balik rumah... tak pon pergi soping raya...

Cakap pasal soping raya ni.... lagi berapa hari lagi nak raya dah... dan aku tak soping apa pon... walaupon sehelai anak seluar sekalipon... selalunya seminggu before raya aku dah sakan bersoping... bukan tak sempat ke hape... aku nak kena tunggu adik kesayangan aku pulang beraya... baru bole pergi bersopinggg... emak aku la ni....

wanda : makkkk wanda nak soping raya la mak... tak tahan tengok orang soping raya...
emak : tunggu-lah adik....
wanda : lama-lah amer ni nak balik... alaa dah tak tahan ni...
emak : tunggu adik...
(serta-merta call)  
wanda : hello... woi bila ko nak balik? aku nak soping raya ni....
amer : tunggu-lah aku... nanti kita pegi soping kat JPO ek wanda?
wanda : hello hello amer? tak clear-lah mer... aku dengar suara ko jaoh je ni... amer? amer?
tut tut tut tut... dengan serta-merta jugak talian terputus... ha ha ha

Pada yang tengah syok bersoping tu... seronoklah korang ek... huh! takpe-lah aku harus sabar...sebagai penutup ke-merepek-an aku ni..., aku nak ucapkan Salam Lebaran.... Maaf Zahir dan Batin... pada yang mengenali aku...maaflah jika aku ter-apa saja dengan korang... dan pada para bloggers dan blogwalkers... maaf jika ada entry yang tak sengaja buat korang terasa... Selamat Hari Rayaaaaa!! =)

8 comments:

BERT said...

amboi dapat gelaran daten tros haha... ok wanda selamat hari raya maaf zahir batin ya

Wanda Azahar said...

hahaha selamat hari raya kak... maaf zahir batin

are_lin@yu said...

ayu kawan baru kat sini ;-)..salam aidilfitri ;-)

Wanda Azahar said...

salam aidilfitri ayu... terima kasih... follow u back..

Unknown said...

haha..lawak la... tu mesti awk yg buat kan... btw, sy follow sini...jemput singgah blog sy ye.. salam aidilfitri... =)

Wanda Azahar said...

hahaha sy suroh kawan2 opis sy buat...salam aidilfitri.. follow u back...

Anonymous said...

baru baca entri ni.. need some energy nak mulakan kerja. so aku bukak blog mung. hehehhe

Wanda Azahar said...

blog aku bole dapat energy ke ngek..hahaha anyway cam terharu pulak rase..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...