Friday, October 26, 2012

raya haji dan kerja.

apa-apapun aku ucapkan dulu "Selamat Hari Raya Aidiladha" pada semua umat islam seantero dunia... Pengorbanan dengan doa dan kesabaran nikmatnya adalah indah... Insya'Allah... semoga tercapai dengan rahmat-Nya dan di-lindungi dari kekecewaan dan hampa perasaan.. amin..

hmm tak pernah seumur hidup aku tak sambut raya haji... tapi tahun ni lain... esok raya haji tapi aku kerja pulak... nasib baiklah aku kerja pagi... taklah sampai ke pukul 11 baru aku nak balik rumah... tapi still sama jugak... pagi raya orang sibuk dengan qorban... aku pulak kena siap-siap pergi kerja... walau aku tahu bukan aku sorang je yang kerja pada hari raya esok...

Lebih kurang seminggu dah aku start kerja... Alhamdulillah okay dan seronok... walaupun penat... biasalah kerja mana yang tak penat... aku gembira sangat dapat kawan sekerja yang best.. kalau termasuk aku... ada 4 orang yang kerja kat situ... aku, kak sharina, dan dua orang budak cina yang comel, yin xiang dan yeong kang (aku sertakan nama-nama beliau, jadi lepas ni senang nak cerita)...

hari-hari aku bertemankan cerita-cerita menarik berkenaan dengan pelanggan-pelanggan yang bermacam ragam... dengan karenah yin xiang dan yeong  kang yang lagi bermacam-macam... hu hu hu... takpelah itu akan aku ceritakan lain kali... apapun aku bersyukur kerana di-hiburkan hati... dan di-isikan masa dengan benda yang berfaedah.. daripada aku terbongkang tidur... ye dok? 


nota lutut : apa agaknya yang lembu kambing tengah fikir sekarang ek?

1 comment:

Anonymous said...

lembu kambing fikir, alhamdulillah aku akan masuk ke syurga sebagai tunggangan yang mulia. InshaALLAH :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...