Tuesday, October 9, 2012

apa beza aku dan beliau?


aku hairan dengan orang-orang yang di-gelar "kaki shopping" nih... macam mana beliau-beliau bole bershopping-sakan macam gitu... ada aje barang yang beliau-beliau nak beli... 

beliau pegang, kemudian campak dalam trolley.. pegang yang lain pastu campak dalam trolley lagi... kalau baju pulak... hamek sebanyak yang mungkin... try-try kat fitting room.. kemudian "saya nak yang ini, ini, ini.. dengan ini.." (dari apa yang aku pandanglah)... kalau aku tolong bayarkan tu, pengsan berbuih mulut kat situ jugak

adakah sebab aku ni bukan kaki shopping dan sangat memilih? habis orang kaki shopping ni tak memilih ke? tapi sebenarnya aku sangat suka teman kan si kaki shopping bershopping... seronok sebab ada je benda yang beliau-beliau tahu nak beli... kalau aku, dah rambang mata dah... belek-belek pastu letak balik... kadang-kadang dah dua, tiga jam belek barang... balik tangan kosong... buang masa kan? sebab tu aku selalu shopping sorang-sorang... hu hu

aku nih bershopping ikut musim, ikut mood... aku lebih suka jalan-jalan, makan-makan dari shopping... bila time mood shopping aku datang (macam sekarang nih)... satu, dua barang je yang aku beli.. barang-barang yang betol-betol buat aku puas hati... pastu aku dah tak nak benda lain... nak benda lain, tunggu lagi sekali mood shopping aku datang... he he kalau orang macam aku nih, digelar kaki apa pulak ek?  


nota lutut : kalau aku kerja, banyak duit nih.. mungkin aku pon jadi kaki shopping.. ye dok?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...