Friday, October 5, 2012

pada aku ia menyedihkan

pada aku ia menyedihkan... semalam, aku mula bekerja sebagai kerani di sebuah pusat servis kereta (kawan recommend-kan)... sebenarnya dari rumah lagi aku dah rasa sedih dan tak nak pergi kerja... maklumlah dah lama sedap menganggur... tapi aku pergi juga sebab aku tak nak ikutkan hati sangat... (gedik betol-lah aku ni)

sesampai saja aku di situ... aku pandang sekeliling... hmm sebenarya bukan aku memilih sangat dengan kerja ni... tapi keadaan kat situ buat aku rasa tak best.. aku di-berikan sebuah meja, kerusi, PC dan kipas kecil di sudut bengkel tersebut berhadapan dengan kereta-kereta yg tersadai... okay aku cuba cool... aku tengok sorang demi sorang pekerja yg datang... semuanya lelaki... aku mula tak selesa (mulut dah mencebik, tunggu nangis je)... 

break sekejap sebab cerita aku panjang sangat

setengah jam kemudian... aku tak dilayan pon... aku tidak diberitahu tugas aku di situ.. aku tengok muka-muka pekerja kat situ... ganas! takut betol aku... (masa ni air mata dah bertakung dah)... mereka hanya berbual sesama mereka saja... kasar dan kesat (cara komunikasi)... kesat gila! aku tak selesa...

45 minit kemudian... "amer, wanda nak balik" aku mesej adik aku... tapi takde balasan... (takungan air mata hampir penuh)... aku mula mesej kawan-kawan aku, supaya aku tenang... aku cuba berlagak biasa, bila sorang dari mereka menegur aku dan memberitahu sikit-sikit tentang tugas aku... beliau bagi aku sebuah fail list-list barang-barang kereta dan suruh aku hafal... biar betik banyak tuu!!

sejam kemudian.. aku di-abaikan lagi... aku terus capai henfon dan dail no. emak aku... "hello.. adik?" suara emak kedengaran... tanpa kira 123, air mata yang bertakung terus melimpah... "emak, wanda nak balik." emak pujuk aku untuk bertahan... baiklah aku cuba...

dua jam kemudian... "bos, tadi ada orang call panggil saya datang interview petang ni.. bole saya balik ka?" (alasan je ni)... bila bos tu bagi green light je... tanpa buang masa... okay let's go! aku tak mampu bertahan lagi... tata! tomorrow, I wil never ever come again! 

he he he teruk-kan aku? bukan apa, aku takut sangat masa tu dan aku betul-betul tak selesa untuk duduk lebih lama kat situ... dan harini aku tak pergi kerja... berhenti terus! heeeehehe (gelak hantu)

nota lutut : terserlah ke-mengada-an aku... haihhh!

4 comments:

sarah said...

wahhhh giler ni.aku pikir ko seronok keje kat situ.hurm ko keje la tempat lain kalau camtu.

Wanda Azahar said...

tak.. tak sampai 3 jam pon aku dudok situ.. pastu aku cabot.. :(

Anonymous said...

jangan lupa doa dan tawakkal. eh, ko dah tengok belum link yang aku bagi tu? mohon jek

Wanda Azahar said...

dah tengok dah...hehehe terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...