Tuesday, June 12, 2012

Pak Cik Kaki Panjang

Sesungguhnya aku memang penggemar komik tegar. Aku jatuh cinta pada komik dah lama sangat, tapi sejak bila tu aku tak berapa nak ingat. Punya banyaknya komik dalam almari aku tu, sampai aku rasa nak beli almari lain yang besar sikit dan khas untuk komik aku saja. Daripada komik, aku berkembang sampai ke novel dan buku-buku lain. Sebenarnya kat sini aku nak cakaplah yang aku ni ulat buku. Kan senang cerita. he he

Sebenarnya bukan tu yang aku nak ceritakan. Yang aku nak ceritakan adalah pasal Pak Cik Kaki Panjang. Sebuah Komik Korea yang di melayukan. Ha Ha. Terbitan Kim Hyung Jun. Selalunya kalau aku beli komik-komik ni, kebanyakan writer juga editor komik yang aku beli tu, asalnya dari jepun. Contohnya seperti entri aku sebelum ni, Aku, Waki dan Natsume adalah kisah yang dipetik dari komik Si lokek Yomogi. Namun sekarang aku cuba beralih-arah ke komik terbitan editor korea.

"Pak Cik Kaki Panjang" adalah mengisahkan seorang gadis yang bernama Cha Young Mi. Dia hidup sebatang kara setelah ayah dan ibunya meninggal dunia. Namun hidupnya bernasib baik, apabila seorang lelaki yang tidak dikenalinya membantu menyara hidup dan yuran pengajiannya. Dia dibantu sehinggalah dia melangkah ke alam pekerjaan. Young Mi menggelarkan lelaki itu Pak Cik Kaki Panjang walaupun dia tidak pernah tahu pun siapakah lelaki itu. Dia sangat terhutang budi dan dia juga cuba mencari lelaki itu. 

Okay malas aku nak cerita panjang-panjang. Nanti tak gempak. Yang penting cerita ni menyentuh hati aku. 



nota lutut: try to read, mesti puas hati :)

3 comments:

Miss Yaty said...

yes..the best comic ever.. :)

Anonymous said...

biasanya komik dari editor Korea bersiri. Kalau pegi cari yang 2nd or 3rd series and tak jumpa, mesti frust! Aku ada beli 1 komik dari editor korea ni. Pastu nak cari siri 2 dia tak jumpa sampai skg. Aku pun frust sampailah skg, even waktu tulis komen ni T.T

Wanda Azahar said...

miss yaty: rase tak sampai hati nak habiskan bace buku ni..the best~~

anum: ade mase nanti kite pi cari komik yg best2 weh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...